Servicenormen
Wat mag u van ons verwachten?
De gemeente Leiderdorp vindt goede service belangrijk. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we servicenormen opgesteld. Dit zijn regels waaraan onze dienstverlening moet voldoen.
Zo weet u wat u van ons mag verwachten als u contact met ons opneemt via de website, telefoon, e-mail, sociale media, post of langskomt bij de publieksbalies van het gemeentehuis.
Website
- Onze website is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
- De informatie op onze website is correct, actueel en geschreven in begrijpelijke taal.
- Ziet u een fout of ontbreekt er naar uw idee informatie? Wij stellen uw reactie op prijs!
- Laat het ons weten via het contactformulier .
Telefoon
- Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 uur tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 uur tot 13.00 uur via 071 – 54 58 500.
- Wij nemen binnen 45 seconden de telefoon op.
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan verbinden wij u door. Is de juiste medewerker niet aanwezig, of kunnen wij uw vraag niet direct beantwoorden, dan nemen we binnen 2 werkdagen contact met u op.
Contactformulier & E-mail
- U kunt ons een bericht sturen via het contactformulier of info@leiderdorp.nl .
- U ontvangt direct een ontvangstbevestiging van het contactformulier of de e-mail.
- Eenvoudige vragen worden binnen 2 werkdagen beantwoord. Eenvoudige vragen hebben betrekking op bekende feiten of procedures, zoals openingstijden.
- Complexe vragen of verzoeken kunnen meer tijd in beslag nemen. In dat geval wordt u binnen 10 werkdagen geïnformeerd over de verwachte afhandelingstermijn.
Sociale media
- Stuurt u een bericht via Facebook of Twitter? Vragen nemen wij op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur in behandeling.
- Eenvoudige vragen worden binnen 1 werkdag beantwoord.
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan sturen wij u een bericht met daarin een termijn wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten, of wij verwijzen u naar het juiste contactkanaal.
Balie
- Wij werken op afspraak.
- U kunt zelf een afspraak maken via deze link of bellen naar 071 – 54 58 500.
- U wordt op het afgesproken tijdstip geholpen.
Post
- Wij sturen u binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging van uw brief.
- Wij beantwoorden uw brief binnen 3 weken.
- Als de afhandelingstermijn langer dan 3 weken duurt dan sturen wij u een bericht met daarin de verwachte afhandelingstermijn.
- Niet op elke brief ontvangt u een reactie
- Wij sturen geen reactie als het gaat om brieven die u ter kennisneming stuurt.
Meldingen
- U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week een melding openbare ruimte doen via de MijnGemeente app (deze app is vanaf 1 november beschikbaar) en www.leiderdorp.nl/melding, of bellen binnen de openingstijden naar: 071 – 54 58 500.
- Wij handelen uw melding binnen 5 werkdagen af.
- Mocht dat niet lukken dan nemen we contact met u op, mits u de melding niet anoniem heeft gedaan.
- In geval van gevaar, kans op schade en letsel wordt binnen 24 uur actie ondernomen.
- Voor spoedmeldingen kunt u ons binnen de openingstijden bellen via 071 – 54 58 500.
- Voor spoedmeldingen kunt u buiten de openingstijden bellen naar 020 – 51 60 573.
- Milieuklachten over bedrijven kunt u melden bij de Omgevingsdienst Omgevingsdienst West-Holland of via telefoon 0888-333555. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
- Storingsdienst gas en elektriciteit: 0800 – 9009.
- Storingsdienst water 0182 – 59 35 30.
- Storingen aan ons rioolstelsel worden verholpen door Riool.nl. Het doorgeven van meldingen kan telefonisch gebeuren op het nummer 085 – 27 37 630. Tijdens kantooruren wordt dit nummer opgenomen door de planningsafdeling. Buiten werktijden (het weekend en feestdagen) wordt dit nummer doorgeschakeld naar de storingsdienst van www.riool.nl.
Klachten
- U kunt uw klacht via het online formulier, schriftelijk of per e-mail indienen bij de gemeente. U kunt uw brief sturen naar:
Gemeente Leiderdorp
Postbus 35
2350 AA Leiderdorp
info@leiderdorp.nl - De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
- Het is mogelijk dat u uw klacht mondeling moet toelichten.
- Voor meer informatie over onze werkwijze bij klachten kunt u contact opnemen met de klachtencoördinator via juridischezaken@leidse-regio.nl.
Als gemeente werken wij altijd aan het verbeteren van onze dienstverlening. Wanneer u vindt dat onze hulp aan u beter kan, of wanneer u een tip heeft om het contact met u beter te laten verlopen, dan horen we dat graag. U kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.